donderdag 17 april 2014

Lachworkshop 

Gun jezelf voluit lachen!





Donderdagavond 15 mei – Rijsbergen

Je voelt hem opzwellen, oprijzen, ……een heuse lachgolf. De eerste persoon breekt lachend open, een tweede volgt, en de derde begint nog meer te proesten. De vierde en vijfde snappen het niet helemaal maar hun lijf schudt volop!
Zo laten we de lach toe, eerst rustig aan, en dan steeds dieper, vanuit de buik. Elke keer een bijzondere belevenis.

Lachen is heerlijk en bevrijdend. Je voelt je in korte tijd blij en gezond!
In de workshop maken we zo’n twee uur spelenderwijs en met bewuste aandacht een vrolijk reisje door het landschap van de lach. Je ervaart vele facetten van lachen: uniek is de mix van het opzoeken van de (schater)lach, en het vinden van de Inner Smile. Dus van uitbundig tot rustig, innerlijk en uiterlijk, je laten aansteken en ook de lach die helemaal uit jezelf komt. Puur genieten in buik en hart. Deelname is voor iedereen vanaf 16 jaar die dit aanspreekt.

Programma
Na de introductie breken we eerst het ijs. Daarna is er de lachcirkel en andere speelse lachoefeningen in de groep, in twee/drietallen, en individueel. Voorbeelden : Lachbus (spelvorm in competitie), Ministry of Silly Walks, de Lollator, het Lachconcert, de Lachspiegel (letterlijk en figuurlijk…) en de Inner Smile Journey. Er is  ook bezinning en mindfullness; al is het maar om je buikspieren te verzachten. En er is aandacht voor meer lachen in het dagelijks leven.


Doe ook mee…da’s serieus lachen J



 Waarom Alexandra Marnix uitgenodigd heeft…
Een lachworkshop in de omgeving van Breda? Waarom zouden we dat niet organiseren? Daar was geen reden voor te verzinnen. Waarom wel? Nou, bijvoorbeeld omdat....jaren geleden werkte ik als maatschappelijk werkster. Midden in het gebouw, lekker centraal, stond de koffieautomaat. Op een dag word ik door een collega op haar kantoor geroepen en zij vraagt mij of ik voortaan niet meer zo hard wil lachen, want daar heeft zij last van. Vooral als ik bij de koffiemachine sta. Ik beloof haar dat ik zal proberen me in te houden. Dat lukte denk ik een dag. Want zoals zoveel mensen zeggen, ‘ik zag je nog niet, maar ik hoorde je al wel lachen!’ Lachen is een onderdeel van mijn leven. En door eerlijk naar elkaar te zijn, rekening met elkaar te houden en naar elkaar te luisteren en elkaar te respecteren kom je er ook als collega's met elkaar uit, ook als iemand hard lacht! Mijn collega heeft mij bedankt dat ik sindsdien rekening met haar heb gehouden en onze baas heeft mij bij het afscheid laten weten dat hij heel erg zijn best heeft moeten doen om niet te lachen toen mijn collega en ik hierover in gesprek waren. De deur stond namelijk open en net op dat moment kwam hij voorbij. 

Daarom wilde ik deze kans om de lach bewust op te laten komen in het mooie Brabantse land. Waar overigens ook Marnix vandaan komt (omg. Den Bosch)!

Enkele reacties van eerdere lachworkshopdeelnemers:
·         ‘Ik vond de workshop geweldig! In geen tijden heb ik zo gelachen.’ (Mariska de H.)
·         ‘Dit was een zeer geslaagde lachworkshop. Het heeft bij mij geleid tot meer bewustwording over lachen.’ (Lucien K.)
·         ‘Verruimend en grensverleggend.’ (Carlo S.)

Het is een stimulans om meer en bewuster te lachen, ieder op zijn eigen manier. We hoeven niet meer te leren lachen nietwaar? We kunnen wel leren de lach meer toe te laten, en de rem die er nog vaak is, er af halen.

DATUM: donderdag 15 mei 2014
Adres: Hellegatweg 31, 4891 ST Rijsbergen, tussen Breda en Etten-Leur
TIJD: Ontvangst: 19.30 uur    Workshop: 20.00 – 22.00 uur.
BEGELEIDING: Marnix Lamers (Wayra / Inner Smile Productions)

ORGANISATIE & AANMELDINGEN: Alexandra Brandes,
info@padmapani.nl, 06-420 80 457.

KOSTEN: 20 euro p.p. contant (inclusief thee/water en je eigen lachdiploma!)
Er is plaats voor maximaal 24 deelnemers

Lees meer over lachen en lachworkshops op www.wayra.nl/innersmile

Geen opmerkingen:

Een reactie posten